معاونت علمی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم

خط مشی و رسالت هسته های علمی بسیج دانشجویی

جمعه, ۱۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۲۵ ق.ظ

دانشگاه ها باید به علم اهمیت بدهند. اهمیت دادن فقط یک امر قلبی نیست ، "عمل" لازم دارد
 (مقام معظم رهبری)
 
 
 در همین راستا، واحد علمی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم که از مدت ها قبل فعالیت خود را آغاز کرده است، برنامه های جدید خود را اعلام می دارد.


دانشگاه محیطی است در سراسر کشور که هدف آن و مجموعه های ذیل آن فراهم آوردن محیط کسب علم برای افراد است. محیطی که شخص بتواند در آن کسب علم و پژوهش کند. تمام مجموعه ها برای این هدف کار میکنند استاد و کلاس و خوابگاه و سلف تماما برای فراهم آوردن محیط کسب علم است. و یکی از مهمترین مجموعه های زیر نظر دانشگاه تشکل های دانشجویی هستند که زمینه های کسب علم را برای دانشجویان فراهم میکنند و فعالیت علمی از اولویت های آنان است.

دانشجو فردی است که برای کسب علم به دانشگاه می آید هدف دانشجو دو چیز است :

1- رسیدن به مدارج علمی بالاتر و مقاطع تحصیلی بالاتر و کسب علوم جدید و در نهایت پژوهش و تولید علم

2- ورود به بازار کار

 گرچه هدف اول میتواند هدف دوم را در برگیرد اما عده ای هدف دوم را ترجیح میدهند بر همین اساس فعالیت علمی شکل می گیرد. دانشگاه بخشی از علوم را در اختیار دانشجو قرار می دهد که تحت عنوان کلاس ارائه می کند و پایان هر ترم عملکرد آنان را ارزیابی می کند. بخش دیگر توسط تشکل های دانشجویی همپوشانی می شود.

دانشجو برای ورود به بازار کار و کسب مهارتهای عملی بایستی کار با نرم افزارهای مرتبط را بیاموزد و دوره ها و کارگاه های مرتبط با رشته خود را بگذراند تا شرایط اولیه اشتغال خود را فراهم کند. همچنین اهتمام به امر پژوهش در زمینه مورد نظر از وظایف اصلی یک دانشجو می باشد.

 با توجه به مقدمه ای که گفته شد باید گفت تشکل بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم دارای چندین معاونت از جمله معاونت علمی پژوهشی می باشد که در جستجوی هدف مذکور است معاونت علمی شامل هسته های علمی اکثر رشته های دانشگاه می باشد که به صورت تخصصی مشغول به فعالیت در زمینه رشته خود هستند. هر هسته علمی با توجه به گرایش های موجود در رشته شامل چند گرایش می شود که دانشجویان هرکدام گرایش مورد نظر خود را انتخاب می کنند و در آن زمینه مشغول به فعالیت علمی پژوهشی می گردند.برنامه ها چهارساله است و سال اخر به پروژه اختصاص دارد که حتی در صورت امکان به تولید صنعتی برسد.جهت اطلاع از فعالیت هر کدام از هسته های علمی رشته ها در بالای صفحه بر روی اسم هسته علمی مورد نظر کلیک کنید یا از قسمت پیوندها به وبلاگ مورد نظر مراجعه کنید.

اولین برنامه تمامی هسته ها دوره آموزشی زبان است

قرار نیست کلاسی برای آموزش زبان برگزار گردد بلکه شما با گوش دادن به فایل های صوتی آموزش زبان به روش "افورتلس انگلیش" با همت خودتان و همکاری دوستان بسیج دانشجویی می توانید در مدت تقریبا یک سال مکالمه زبان خود را کامل کنید با یادگیری زبان به این روش "شما بجای اینکه از ما ماهی بگیرید ماهیگیری را فرا میگیرید"
برای کسب اطلاعات بیشترراجع به این دوره اینجا را کلیک کنید.


ما هدفی بزرگ را در نظر داریم و امیدواریم تا با همکاری شما دوستان دانشجو بتوانیم قدمی مهم در مسیر علمی خود برداریم.

پیگیری این موارد و اهمیت دادن به موضوع علمی و یادگیری فعالیت های عملی مهم ترین مسئله ای است که ما در نظر داریم و شما باید با پیگیری خود این امر را پیگیری کنید... دوستان بدانید که ما هر فعالیتی هم که انجام بدهیم تا زمانی که شما خود تصمیم به فعالیت علمی نکنید نمی توانیم کار علمی انجام دهیم.



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی